Is de schimml in huis de veroorzaker van schimmel in de hersenen?

Omdat ik aan het zoeken was op schimmel verwijderende middelen kwam ik op een website teracht over schimmel in de hersenen.. http://www.kennislink.nl/publicaties/een-schedel-vol-zwarte-schimmelbrij

Nu vroeg ik me af of dit veroorzaakt word door dezelfde schimmels die we hier in nederland in de badkamer hebben zitten... Met al die moeilijke schimmeltermen kom ik er niet zo goed uit, iemand anders misschien wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Je hoeft niet bang te zijn dat je deze schimmel oploopt in je badkamer. Als je het artikel goed hebt gelezen komt de schimmel die besproken wordt slechts op zeer beperkte plaatsen voor. Daarnaast zijn er vele verschillende schimmels, en deze hebben allemaal hun eigen specifieke voorwaarden nodig om te kunnen leven en zich te kunnen voortplanten.

Bij 'gezonde' mensen heeft een schimmel sowieso al weinig kans omdat het immuunsysteem van het lichaam deze aanpakt. Mocht dat niet zo zijn dan kan men via de arts medicatie krijgen tegen schimmel. De schimmelsoort die in het artikel aangehaald wordt komt volgens mij niet eens voor in Nederland, maar deze wordt sowieso niet veroorzaakt door de schimmels die je in huis hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessante site.
zoals daar gezegd is er een barriére in de hersenen, die de meeste (fatale) stoffen tegenhoudt. in sporadische gevallen wordt deze barriére gepasseerd en hoe dat komt weet men niet.
je hoeft over het algemeen eigenlijk niet bang te zijn dat de schimmels in je huishouden en badkamer in je brein zou kunnen komen. wel schimmelvrij houden uiteraard en ook bedorven etenswaren etc. zsm opruimen en vermijd inademing. dat lijk mij ongezond.